Visa International oznámila, že objem transakcí jejími platebními produkty aktivity vzrostl o 18 % na hodnotu 2,14 bilionu dolarů především díky růstu v oblasti debetních, komerčních a prémiových produktů. Počet transakcí vzrostl na více než 30 miliard, přičemž počet karet Visa dosáhl 1,17 miliard. V období hlavní turistické sezóny pak Visa zpracovala více než 4 000 transakcí za sekundu.
“Pokud vezmeme v úvahu problémy globálního zpomalení světové ekonomiky, recesi v USA a následky událostí z 11. září 2001, prokázal platební průmysl v průběhu minulého roku silnou odolnost,” uvedl prezident a CEO Visa International Malcolm Williamson. “Visa a její členové stále usilovněji pracují na nahrazení hotovosti a šeků širokou nabídkou bezpečných, pohodlných a efektivních platebních nástrojů.”
Oblastí největšího růstu asociace Visa International se stala kategorie komerčních produktů, která zaznamenala navýšení o téměř 28 % a objem transakcí 109 miliard dolarů prostřednictvím 23,6 milionů karet. Kromě nárůstu v klíčových skupinách produktů v kategorii Commercial Group též došlo k výraznému nárůstu v programu Visa Multinational Program, který nabízí globálním společnostem efektivnější řešení vedení jejich firemních platebních programů. V Tichomoří Visa uvedla pilotní projekt Visa Commerce, nové řešení v oblasti B2B (business to business).
Celosvětový nárůst v kategorii debetních produktů byl 26 %, objem transakcí dosáhl 966 bilionů dolarů. Za posledních pět let se tak objem transakcí prostřednictvím debetních karet Visa více než zdvojnásobil. “Naše členské finanční instituce po celém světě zjistily, že debetní produkty jsou výborným nástrojem pro budování vztahu se zákazníky. „Debetní produkty jsou opravdu základem našeho růstu,” řekl pan Williamson. “Ve skutečnosti je téměř polovina celosvětového objemu transakcí realizována prostřednictvím debetních produktů.”
Kategorie prémiových produktů Visa, která slouží zákazníkům s kartami Gold, Platinum a Infinite, zaznamenala nárůst téměř 22% s objemem prodeje 635 miliard dolarů. Jen v USA vzrostl počet karet kategorie premium o přibližně 24 % na 146,8 milionu, přičemž objem transakcí stoupl o 17,6 % na 386,4 miliard USD.
Z hlediska jednotlivých regionů Visa byl zaznamenán nejvyšší meziroční nárůst v Tichomoří, kde počet transakcí vzrostl o 44 %. Visa CEMEA (střední Evropa, Blízký východ a Afrika) dosáhla růstu v objemu transakcí o 39 %, následoval region Latinské Ameriky/Karibiku s nárůstem o 29 %. Další regiony zaznamenaly následující navýšení v objemu transakcí: Visa EU (Evropská unie) 18 %, Visa U.S.A. 10 % a Visa Canada 9 %.
Jako globální asociace finančních institucí poskytuje Visa široké portfolio platebních produktů a infrastrukturu, která umožňuje 21 000 členským institucím Visa po celém světě aktivně budovat dobré vztahy se svými zákazníky. Kromě růstu v oblasti počtu karet a objemech transakcí zaznamenala Visa v roce 2001 úspěchy ve svých globálních aktivitách:
- Čipové karty – rok 2001 byl přelomovým v oblasti migrace na čipové karty. V Evropě, Latinské Americe, Tichomoří a USA byly v roce 2001 spuštěny nové programy založené právě na čipových kartách. Na konci roku 2001 bylo na světě vydáno více než 60 milionů čipových karet Visa.
- Bezpečnost – Celosvětové počty podvodů byly stabilní a držely se na úrovni méně než jedné desetiny procenta z celkového objemu transakcí. Kromě toho Visa úspěšně spustila projekt Visa Authenticated Payment, též známý jako Verified by Visa. Tato nová autorizační služba pro transakce v oblasti e-commerce přináší do virtuálního světa úroveň zabezpečení porovnatelnou s fyzickým světem.
- Technologie – Visa uskutečnila několik významných inovací systému VisaNet, který je globálním systémem pro zpracování transakce. Představenstvo Visa též schválilo dlouhodobý projekt, VisaNet Distributed Processing System, který se stane základem pro další zvýšení flexibility sytému VisaNet.
- Nové kanály – Visa i nadále rozvíjela oblast bezdrátových plateb a podílela se na založení Mobile Payment Forum, organizace, zajišťující spolupráci společností při standardizaci základních prvků potřebných pro uvedení bezpečných a pohodlných řešení m-commerce. Pilotní programy bezpečného m-commerce byly uvedeny ve Skandinávii a v Hong Kongu.