Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – lihoviny

Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností.
Ke zjištění tohoto výsledku je používáno metody osobního dotazování. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.

Mezi lihovinami je na čele Fernet Stock (72 %), Becherovka (61 %) a Fernet Citron (58 %). Následují Tuzemský rum (46 %) a nad 30 % se pohybují ještě Rum Božkov, Finlandia vodka a slivovice. Ještě 12 dalších značek spontánně jmenovalo 20 – 30 % respondentů. Zajímavé je, že ani jeden alkohol z 10 nejvíce jmenovaných nezaznamenal pokles znalosti proti loňskému roku.

Graf:
Lihoviny 03/2002

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!