Program v pořadí již čtvrté letošní schůzky Marketingového Klubu ČR, která se konala 11. 4. v salónku restaurace Mánes, byl poměrně bohatý.
V úvodu byli zúčastnění členové MK a hosté seznámeni s programem a jako první se představila pozvaná zástupkyně Hospodářské komory ČR pí.Hanousková, ved. útvaru vnějších vztahů, která vysvětlila přítomným výhody členství v HK ČR a krátce tuto organizaci představila. Dále se prezentoval ředitel a provozovatel specializovaného portálu s tiskovými zprávami pro novináře PRnet.cz pan Richard KLATOVSKÝ. Uvedl, že na portálu je zaregistrováno 350 novinářů a že portál, který uvádí tiskové zprávy především z oboru IT a komunikací, je touto cílovou skupinou hojně navštěvován.
Poté zástupci předsednictva MK ČR poblahopřáli pí. Doc. Věře Seifertové, prezidentce MK ČR jednak ke zvolení rektorkou Vysoké školy cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství s. r. o. (zřizovatelem této soukromé vysoké školy je profesní organizace – Národní hotelová federace) a jednak k jejím nedávným narozeninám a při této příležitosti ji předali kytici.
Poté průvodce večerem ing. P. Pojer uvítal a představil hlavního hosta večera – pana Prof. Dr. Zdeňka Součka, DrSc., majitele a jednatele firmy Management Focus Praha . V souladu s pozvánkou, prof. Souček seznámil přítomné s objektivními fakty a svými názory týkajícími se vývoje světové ekonomiky, dominance USA v něm, dále s otázkami očekávaného šoku, který „utrpí“ česká ekonomika v prvních letech po vstupu do EU. Byly citovány některá prohlášení předních světových manažerů:
Existují podniky dvojího druhu: ty které se změní a ty které zmizí…
Máte pocit, že vás pronásleduje divá zvěř? Měli byste jej mít!!! (Pozn. „divou zvěří“ jsou míněny hrozby pro business a existenci nejen českých firem).
V další části příspěvku představil členům MK a přítomným hostům svůj pohled na nutnou restrukturalizaci českých podniků a na způsob uplatnění metody „barák nebo padák“ při změně podnikatelské strategie našich firem.
Po skončení přednášky bylo prof. Součkovi ještě položeno cca 6 dotazů. Jeho vystoupení soudě podle ohlasů přítomných mělo velký úspěch, přednáška byla hodnocena jako velmi přínosná a prezentované závěry prof. Součka byly některými posluchači shledány „šokujícími“. Po skončení jeho vystoupení mu byl předán certifikát čestného člena MK ČR osvědčující jeho členství v tomto klubu pod pořadovým číslem 003.
V průběhu večera se na setkání jako „deus ex machina“ objevil senátor a majitel CK Fischer pan Václav Fischer (doprovázen tiskovou mluvčí pí. Kudynovou), který byl již jedenkrát naším hostem v minulém roce v salonku restaurace „U bubeníčků“. Pan senátor obdržel jako výraz uznání své podnikatelské činnosti a marketingu v oblasti cestovního ruchu certifikát čestného člena Marketingového klubu ČR č. 002 a v „děkovné řeči“ se při této příležitosti pochlubil, že číslo „2“ je jeho šťastným, neboť nedávno obdržela jeho firma od čtenářů Reader’s Digest jako druhá v pořadí ocenění „Dobrá značka 2002“ mezi firmami České republiky.
Toto ocenění navazuje na celoevropský průzkum, který v 18 zemích zrealizovala společnost Reader’s Digest v závěru roku 2001 pod názvem „European Trusted Brands 2002“. Tento projekt patří k nejvýznamnějším svého druhu v Evropě.
Hlavním cílem tohoto průzkumu bylo zjistit, kterým značkám v daných 30 kategoriích spotřebního zboží obyvatelé Evropy nejvíce důvěřují. Respondenti tyto značky hodnotili z hlediska kvality, hodnoty, důvěryhodnosti, image a pochopení potřeb zákazníků (v České republice hlasovalo 2889 respondentů).
Autor: Petr Pojer