Valná hromada SIMARu se konala 16.dubna 2002. Valná hromada přijala slovně drobné, ale věcně významné změny stanov SIMAR. Kromě zdůraznění spolupráce i s nečlenskými agenturami v oboru byla z podmínek členství v SIMARu vypuštěna povinnost „mít vlastní nejméně 100člennou tazatelskou síť“. Tato podmínka odpovídala době vzniku SIMARu, kdy šlo o to sdružit tzv. „full-service“ agentury a agentury zajišťující kvantitativní výzkum. V současné době, kdy paleta metodik výzkumu se významně rozšířila a existují i agentury využívající i jen dílčí výzkumné postupy, znamená tato změna „otevření se SIMARu“ dalším zájemcům.
Valná hromada SIMAR byla informována o zapojení SIMARu jak do mediální činnosti a spolupráce, především s M&M, Strategií, Ekonomem, Euro, Marketingovými novinami, tak do aktivní spolupráce a hodnocení výrobků či reklamy (soutěž „Výrobky roku 2002“, soutěž EFFIE) či účasti na 2. konferenci o etice podnikání, veletrhu reklamních služeb Reklama 2002 a semináři ČMS „Co o zákazníkovi (ne)víme“.
Byl novelizován tzv. „black list“ problematických tazatelů – těch, kteří nerespektovali minimální standardy SIMARU a byli vyřazeni z tazatelských sítí členských agentur. „Black list“ slouží pro informaci dalších agentur, aby důkladně zvážili případné využití těchto tazatelů.
Obdobně byla zpracována zpráva o účastnících skupinových rozhovorů, a to zejména těch, kteří se zúčastnili v určitém období více výzkumů, resp. ve více výzkumných agenturách. Jde nezbytnou minimalizaci počtu „skoro profesionálních“ respondentů.
Velmi se diskutovalo o připravovaných minimálních standardech pro CATI (telefonické) dotazování a pro tzv. Central Location Tests. Valná hromada se shodla na tom, že jejich schválení pozdrží. Valná hromada považuje za žádoucí dále zvýšit náročnost kontrol SIMARu, a to využitím nezávislé skupiny zkušených a odborně znalých osob pro tyto kontroly v členských agenturách. Úvodní návrh má pro červnovou Valná hromada zpracovat předsednictvo. Tento postup umožní dále zvýšit již nyní dosti vysokou laťku, která poskytuje klientům záruky kvality výzkumu ve členských agenturách SIMARu a je svázán s poskytováním Garancí SIMARu.
Členské agentury nyní zpracovávají tzv. Industry Report 2001, charakterizující strukturu i objem výzkumu v loňském roce – jako podklad pro ESOMAR a současně informaci o dynamice výzkumu trhu v České republice.
Valná hromada řešila také některá pochybení agentury ULTEX při dodržování členských povinností. Vzala na vědomí jejich odstranění i závazek neopakování v budoucnosti.
Valná hromada byla také seznámena s tzv. Celostátní anketou pro spotřebitele, organizovanou s.r.o. Consumer Data. Vyslovila podivení nad touto akcí, která se tváří jako výzkum a přitom nedodržuje platná etická pravidla. Nejedná se o výzkum a je s podivem, že některé subjekty chtějí využívat zjištěné – přitom naprosto nereprezentativní – podklady k některým svým činnostem.
Jednou z činností SIMARu je jeho squashová liga,která v roce 2002 vchází do svého 4.ročníku. Pro další ročník 2003 se uvažuje o možnosti nabídnout účast i zájemcům mimo SIMAR.
Valná hromada byla informována o přípravě zasedání Boardu EFAMRO (European Federation of Associations of Market Research Organisations) v Praze v pátek 17.května 2002.