V loňském roce se těžké nákladní automobily Scania staly poprvé v historii nejprodávanější značkou na českém trhu. Z celkového počtu 3 363 nových nákladních vozů dodaných českým odběratelům jich 555 nese značku tohoto švédského producenta těžkých nákladních vozů a autobusů. Oproti roku 2000, kdy bylo prodáno 391 vozidel, došlo k nárůstu prodeje o 42 % (164 vozů) a Scania si tak zajistila 16,5 % podíl na českém trhu. Vozový park dopravních firem byl dále rozšířen o 243 použitých vozidel Scania, což pro tuto značku znamená nárůst o více než 106 %.
Celkový obrat společnosti Scania Czech Republic s.r.o. včetně partnerů v servisní a prodejní síti dosáhl hodnoty 2,6 miliard korun. Během svého osmiletého působení na českém trhu u nás společnost Scania proinvestovala téměř 465 milionů korun. Ke konci roku 2001 měla Scania CZ spolu s partnerskými firmami 286 zaměstnanců.
Společnost Scania Czech Republic s.r.o. si za dobu své existence vybudovala pevné postavení na trhu díky poskytování vysoce kvalitních prodejních a servisních služeb. Významnou událostí hned na počátku minulého roku bylo založení nového nezávislého dealerství v Plzni a v září následovalo otevření dealerského centra v Brně.
Mezi nejvýznamnější novinky, které Scania uvedla v loňském roce, patří šestiválcový 12-litrový motor Scania o výkonu 470 HP, využívající novou progresivní technologii turbocompound, nový model Scania T164 a 12-litrový turbocompoundní motor o výkonu 440 HP se 4 ECO body. Společnost taktéž uvedla na trh několik novinek v oboru informačních technologií – např. palubní počítač a systém pro analýzu vozového parku. V polovině roku byl na londýnské výstavě UITP Mobility and City Transport představen nový koncept bezemisního autobusu určeného pro městskou hromadnou dopravu.
V celosvětovém měřítku Scania prodala 48 331 vozidel v celkové hodnotě 53 mld. SEK, což je v porovnání s minulým rokem o 14 % méně. Prodej autobusů se zvýšil o 27 % na 4 672 vozů, v segmentu nákladních automobilů došlo k poklesu o 6 % na 43 659 vozů. Provozní zisk celé společnosti činil 2,5 mld. SEK a čistý zisk dosáhl více než 1 mld. SEK. Společnost Scania celosvětově zaměstnává 28 342 pracovníků.
Snížení celosvětového tržního podílu společnosti Scania zapříčinila ekonomická krize, která v loňském roce postihla oblast Latinské Ameriky, zvláště pak Argentinu. Firma v současné době podniká kroky vedoucí k postupnému zvýšení profitability. Celý region bude předmětem restrukturalizace s cílem redukce nákladů v podobě snížení počtu zaměstnanců a zvýšení podílu dodávek místních dodavatelů. Přestože situace v této oblasti je stále nejistá, Scania dělá všechno pro obnovení ziskovosti svých operací.
K poklesu trhu došlo i v západní Evropě, po třech letech soustavného růstu. Tržní podíl společnosti Scania se zde snížil na 13,5 %.
„Vzhledem ke zhoršení výsledků v roce 2001 nyní pracujeme na přizpůsobení výroby nižší poptávce a celkové restrukturalizaci poměru výroby nákladních automobilů a autobusů, jejíž součástí bude i změna cenové politiky. Očekáváme, že tyto kroky se projeví v našich výsledcích již v průběhu letošního roku,„ řekl Leif Őstling, prezident společnosti Scania.