Siemens Business Services úspěšně dokončil implementaci firemního informačního systému ve Společnosti kolejových vozidel, s.r.o. (SKV)
Vnitropodnikový informační systém na platformě SAP R/3 je provozován formou celkového outsourcingu ve výpočetním středisku Siemens a to včetně návazné technologické infrastruktury. Siemens Business Services zajišťuje kromě provozu systému i jeho další rozvoj a zároveň podporu uživatelů pomocí služeb Calldesk a Helpdesk.
Společnost Siemens Business Services spol. s r.o. byla vybrána jako generální dodavatel infrastruktury a implementace nového informačního systému pro SKV na konci roku 2001. Implementace podnikového informačního systému zahrnuje řešení pro účetní operace, evidenci majetku, finanční controlling, logistiku, řízení projektů a výroby. Provoz formou outsourcingu umožnil SKV používat informační systém ve velmi krátké době. Již po jednom měsíci od zahájení implementace bylo možné vystavovat objednávky a po dvou měsících vést kompletní účetní agendu.
Forma outsourcingu umožňuje SKV orientaci pouze na svůj předmět podnikání, který je pro ni klíčový, tedy výrobu kolejových vozidel. Řešení tak mimo vysoké flexibility přináší i značné úspory provozních a investičních nákladů na IT.
„Rozhodli jsme se pro outsourcing provozu systému SAP R/3 ve výpočetním centru Siemens Business Services, protože vzhledem k požadované rychlosti realizace by nebylo možné navrhnout a úspěšně vybudovat vlastní výpočetní středisko,“ říká ing.Harald Seehuber, vedoucí oddělení OI v SKV a dodává:“ Doposud jsme s našim rozhodnutím velmi spokojeni, celý projekt bylo možné realizovat v tak krátké době jenom díky odborné kompetenci a týmové spolupráci pracovníků Siemens Business Services.“
Pro outsourcing je využita kapacita výpočetního centra ve Frenštátě pod Radhoštěm, kde Siemens úspěšně provozuje několik dalších outsourcingových řešení pro celou řadu svých zákazníků. Provozní kapacitu systému SAP R/3 zde využívá denně až 1500 uživatelů. V SKV je v první etapě k systému připojeno 60 koncových uživatelů. Jejich předpokládaný počet by se měl do konce roku 2002 zvýšit na 250. Pro SKV jsou nyní kromě vývojového systému provozovány také systémy produktivní a integrační. Tím je zajištěna vysoká kvalita dalšího vývoje implementace informačního systému SAP R/3 v SKV.
Provoz výpočetního centra je zabezpečen tak, aby splňoval všechny parametry garantované na základě Service Level Agreement (dostupnost systému, dobu odezvy, dobu obnovy) a aby byly zároveň dodrženy veškeré bezpečnostní standardy (ochrana dat, zabezpečení přístupu k datům, záložní zdroje energie atd.). Personál výpočetního centra zajišťuje také další služby související s provozem IT, jako je například helpdesk, správa uživatelů, správa tiskáren a upgrade systému.