Aplikace služeb Anny Way společnosti Fincom Materna Communications ukazují, že oblíbené krátké textové zprávy SMS mohou být efektivním nástrojem pro komunikaci mezi firmou a zákazníkem.
Potvrzují to zkušenosti společnosti Ahold ze soutěže „Šťastná sedma“, v rámci které mohli zákazníci hypermarketů minulý měsíc tipovat formou SMS zprávy a vyhrát některou z více než 40 tisíc cen, ale i první výsledky z právě probíhající akce „SMS Ježíškovi“ pro zákazníky značky ETA, kteří mohou získat slevu až 100%.
„Na trhu, kde více než 6 milionů lidí nosí u sebe mobilní telefon zapnutý zpravidla osm, deset i více hodin denně představují SMSky obrovský komunikační potenciál využitelný nejen pro marketing,“ uvedl Martin Košut, výkonný ředitel společnosti Fincom Materna Communications a dodal, „platforma Anny Way Information Centra nám umožňuje implementovat specifický algoritmus soutěže či jiné aplikace nezávisle na tom, kterou mobilní síť využívá soutěžící, a přitom zajistit dostatečnou kapacitu systému pro nárazový provoz i automatizované vyhodnocování na základě dat ze systémů klienta.“
Úkolem soutěžících v SMS soutěži „Šťastná sedma“ společnosti Ahold bylo uhodnout co nejpřesněji počet nakupujících v daný den ve zvoleném hypermarketu. Soutěžící posílali své tipy SMS zprávou a SMS aplikace – na základě dat z informačního systému společnosti Ahold – vyhodnotila nejpřesnější tipy a zaslala soutěžícím zprávu o výhře. Součástí zprávy byl i unikátní výherní klíč, kterým se soutěžící musel prokázat při převzetí výhry.
„Naším záměrem bylo, aby účast v soutěži byla pro naše zákazníky jednoduchá a přitom zábavná, proto jsme se rozhodli použít oblíbené SMS zprávy“, poznamenal Pavel Klaška, marketingový ředitel společnosti Ahold a dodal: „Ukázalo se, že si naši zákazníci na tento způsob komunikace rychle zvykli a řada z nich se zapojila do soutěže i opakovaně. Chtěli bychom brzy na tento úspěšný projekt komunikace se zákazníky prostřednictvím SMSek navázat i v nejbližší budoucnosti.“
Fincom-Materna Communications, a. s., poskytuje řešení a služby v oblasti mobilních datových komunikací. Fincom Materna provozuje centrum mobilních služeb Anny Way Information Center Praha a dodává řešení a produkty značky Anny Way. Fincom-Materna Communications je společným podnikem Fincom Group a společnosti Materna Information&Communication GmbH. Fincom Materna Communications, a.s je součástí skupiny firem Fincom Group. Celkový obrat skupiny Fincom Group za rok 2000 dosáhl 270 milionů korun.